NEWS

Home /Latest news

Latest news


5. 07. 2021.

Učešće na okruglom stolu u organizaciji IRAFPA

Menadžerka projekta prof. dr Sanja Peković, 28. juna je učestvovala na okruglom stolu: „Hitnost akademskog integriteta" (L’urgence de l’intégrité académique), u okviru prve sesije na temu: "Vraćanje akademskog samopouzdanja" (Restaurer la confiance académique). Okrugli sto je realizovan u organizaciji Instituta za istraživanje i djelovanje u vezi sa akademskim prevarama i plagijarizmom (Institut de Recherche et d’Action sur la Fraude et le Plagiat Académiques) iz Ženeve, kao vodeće evropske ustanove koja se bavi pitanjima akademskog integriteta, a okupio je više od trideset svjetskihstručnjaka iz ove oblasti.

21. 06. 2021.

Članice projektnog tima su učestvovale na prestižnoj Evropskoj konferenciji o akademskom integritetu i plagijarizumu 2021 (European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2021)

U periodu od 9 do 11 juna, članice projektnog tima su učestvovale na prestižnoj Evropskoj konferenciji o akademskom integritetu i plagijarizumu 2021 (European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2021) u organizaciji Evropske mreže za akademski integritet (ENAI), gdje su predstavile svoje radove. Radovi su: Are Honor Codes The Example of ‘American Exceptionalism’? The Comparison Between the US and European Honor Codes in Higher Education Institutions, autorki: Rajke Đoković, Sanje Peković, Jovane Janinović, Dijane Vučković i Marijane Blečić; It Happens to Everyone: Why do High-Performing Students also Plagiarize?, autorki: Jovane Janinović, Sanje Peković, Rajke Đoković i Dijana Vučković; When it Comes to My Values – I Act, autorki i autora: Marijane Blečić, Dijane Vučković, Sanje Peković, Igora Lakić i Božidara Popović. Više o radovima pogledajte u knjiži abstrakata. Preuzmi BOOKS OF ABSTRACTS
Prezentacije učesnica/ka dostupne na: https://www.youtube.com/channel/UCPunpdK4xmsEKi5QqYh0ijQ

10. 05. 2021.

NOVI SADRŽAJI O AKADEMSKOM INTEGRITETU

Pogledajte novu publikaciju čije su kooautorke članice projektnog tima Sanja Peković, Jovana Janinović i Dijana Vučković. OPŠIRNIJE...

15. 03. 2021.

RADIONICA:
PLAGIJARIZAM - KAKO CITIRATI, PARAFRAZIRAZI I REFERENCIRATI?

U petak, 5. marta održana je onlajn radionica za studente specijalističkih studijanstudijskog programa Turizam na Fakultetu za turizam i hotelijerstvo iz Kotora. Oko trideset studenata je imalo priliku da dsikutuje o prepoznavanju nekog od oblika plagijarizma definisanih Zakonom o akademskom integritetu, kao i da se upozna sa vodećim pravilima citiranja, parafraziranja i referenciranja prema APA standardu. Radionicu je vodila mr Marijana Blečić sa Filozofskog fakulteta uz podršku prof. dr Sanje Peković, profesorke Fakulteta za turizam i hotelijerstvo i koordinatorke projekta: Jačanje akademskog integriteta – interdisciplinarni istraživački pristup etičkom ponašanju u visokom obrazovanju (SAI).

12. 03. 2021.

Rad pod nazivom:
"WHAT DRIVES STUDENTS’ INTENTION TOPLAGIARISE IN MONTENEGRO: THE MODERATINGROLE OF TEXT MATCHING SOFTWARE" predstavljen na međunarodnoj konferenciji PAEB 2020 objavljen je u publikaciji: Education for Future Happiness. Vodeća autorka je prof. dr Sanja Peković. PREUZMI RAD...
 

Lin7. 12. 2020.

Attitudes towards cheating behavior during assessing students performance: student and teacher perspectives

Abstract
Our aim in this study was to determine students’ and teachers’ attitudes towards cheating in assessing students’ performance. We used mixed methodology and the main research method was a case study. We aimed to describe how our respondents: 1. recognize ethical misconduct (EM) in several situations given through case studies, 2. understand the roles of each subject involved, 3. predict consequences of the EM and how they understand its possible causes, 4. create individual answers to EM or resolve problem situations. The research sample of students (120) includes participants from three basic study programs and two postgraduate programs in the field of education. A sample of teachers (42) was obtained from a number of faculties by random selection. Our respondents have identified most forms of EM reasonably well, although in some situations, the respondents recognized other errors (poor organization of time for learning, professors’ strict deadline for paper submission, etc.) as EM. Therefore, the issues of ethics are not completely clear to all respondents, which leads to the conclusion that universities must organize training in this field. Both groups of respondents understand EM in a similar way, and whether it is a professor or a student (or students) who commits EM has not affected their responses. Our results suggest that it is necessary to work on the prevention of fraud by discussing the consequences (especially the long-term ones, which were not considerably discussed in the comments), by learning ethical reasoning, by developing functional strategies of learning for the purpose of preventing fraud.
READ MORE...

10. 11. 2020.

RADIONICA:
AKADEMSKI INTEGRITET - VODEĆA NAČELA AKADEMSKE ZAJEDNICE

U četvrtak, 5. novembra održana je onlajn radionica za studente master studija Fakulteta za turizam i hotelijerstvo iz Kotora. Oko četrdeset studenata je imalo priliku da se upozna i dsikutuje sa predavačima o načelima akademskog integriteta (Zakon o akademskom integritetu), oblicima kršenja akademskog integriteta, kao i njihovim pravima i obavezama definisanim Etičkim kodeksom. Radionicu je vodila mr Marijana Blečić sa Filozofskog fakulteta uz podršku prof. dr Sanje Peković, profesorke Fakulteta za turizam i hotelijerstvo i koordinatorke projekta: Jačanje akademskog integriteta – interdisciplinarni istraživački pristup etičkom ponašanju u visokom obrazovanju (SAI).

3. 11. 2020.

Participation at an international event on academic integrity

Sanja Peković participated at the International Colloquium on Research and Action on Academic Integrity where she presented the paper Academic Integrity at the University of Montenegro: Policy and Practice. The organizers were the University of Coimbra, the University of Geneva, the Centre for Social Studies and IRAFPA who got together to promote a debate on research and action around academic integrity. Co-authors are Dijana Vučković and Jovana Vukčević.

23. 10. 2020.

Na Filozofskom fakultetu obilježen Svjetski dan etike

(Ne)uobičajenim onlajn predavanjem na temu „Objektivnost i odgovornost“ juče je na Filozofskom fakultetu u Nikšiću obilježen Svjetski dan etike. Predavanje je održao doc. dr Dušan Krcunović sa Studijskog programa za filozofiju. Simboličan program najavila je dekanka Filozofskog fakulteta prof. dr Tatjana Novović koja je predstavila predavača i ukazala na značaj sedmog po redu Svjetskog dana etike. U svom obraćanju akademskom auditorijumu prodekanka za nastavu prof. dr Dijana Vučković je istakla značaj aktivnosti koje su na Univerzitetu Crne Gore u poslednje dvije godine realizovane u vezi sa akademskim integritetom, o našem članstvu u ENAI i o projektu Jačanja akademskog integriteta. OPŠIRNIJE...

23. 10. 2020.

Aktivnosti posvećene Svjetskom danu etike

Filozofski fakultet je obilježio Globalni dan etike - 21. oktobra, serijom onlajn radionica za brucoše i studente master studija. U ponedeljak je održana radionica za 24 studenta master studija Predškolskog vaspitanja i obrazovanja na temu: AKADEMSKO PISANJE - CITIRANJE I REFERENCIRANJE PREMA APA STANDARDU, dok je 22 studenta prve godine Studijskog programa za obrazovanje učitelja u utorak pratilo radionicu: ETIČKI KODEKS - MORALNA I PROFESIONALNA NAČELA. Radionicu na istu temu sljedećeg dana, pratilo je i 27 studenata prve godine Studijskog programa za predškolsko vaspitanje i obrazovanje. Radionice je vodila mr Marijana Blečić uz podršku doc. dr Dijane Vučković. Radionice su dio aktivnosti u okviru projekta Filozofskog fakulteta: Jačanje akademskog integriteta – interdisciplinarni istraživački pristup etičkom ponašanju u visokom obrazovanju (SAI). Projekat je finansiran od strane Ministarstva nauke, a ima za cilj širenje akademske kulture na Univerzitetu Crne Gore kroz različite projektne aktivnosti.

18. 05. 2020.

GLOBALNI DAN ETIKE - 21. OKTOBAR

Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore, kao član Evropske mreže za akademski integritet (European Network for Academic Integrity – ENAI), obavještava članove akademske zajednice o obilježavanju Globalnog dana etike (21. oktobar). ENAI je prepoznata kao mreža podrške evropskim institucijama visokog obrazovanja u razmjeni iskustava i radu u oblasti akademskog integriteta. Ove godine ENAI, zajedno sa Međunarodnim centrom za akademski integritet, Globalni dan etike prepoznaje i kao priliku za obilježavanje Međunarodnog dana akcije protiv ugovorenog varanja (International Day of Action against Contract Cheating – IDOA). Obje mreže preporučuju, podržavaju i podstiču diskusiju o aktuelnim pitanjima akademskog integriteta. Niz diskusija, predavanja i okruglih stolova biće organizovan počevši od 19. oktobra. Filozofski fakultet je postupak učlanjenja u Evropsku mrežu za akademski integritet realizovao u okviru projekta Jačanje akademskog integriteta – interdisciplinarni istraživački pristup etičkom ponašanju u visokom obrazovanju (SAI), finansiranog od strane Ministarstva nauke, a u cilju širenja akademske kulture na Univerzitetu Crne Gore, kao i podrške i promocije raznovrsnih projektnih aktivnosti. Više detalja na: http://academicintegrity.eu/webinar/

27. 06. 2020.

THE BEST RESEARCH PAPER AWARD

The research paper Attitudes towards Cheating Behavior during Assessing Students' Performance: Students' and Teachers' Perspective(s), whose author is Dr Dijana Vučković, with Prof. dr SanjaPeković, Marijana Blečić, MA and Dr Rajka Đoković as co-authors, was proclaimed one of the three best papers in the competition of more than 150 research papers presented at the prestigious international conference 6th International Conference: Plagiarism Across Europe and Beyond 2020, held in Dubai in April 2020. The Conference war organized by the European Network for Academic Integrity (ENAI), the leading European organization in the field of academic integrity.

18. 05. 2020.

PROJECT TEAM MEETING HELD ON ZOOM PLATFORM

Project team had a meeting on the Zoom platform on Tuesday, May 12. The team agreed on individual and team obligations for the next three-month period, in accordance with the proposed working packages of the Project. The focus is on the completion of the Handbook, organisational structure of an international conference, as well as selection of topics and structure of research papers to be presented and published in the forthcoming period.

21. 04. 2020.

PROJECT COORDINATOR PROF. DR SANJA PEKOVIĆ PARTICIPATED IN THE AGM WITHIN ENAI

Prof. dr Sanja Peković participated virtually in the Annual General Meeting (AGM) of the European Network for Academic Integrity. Since ENAI offers support to renowned European higher education institutions in exchanging experiences and joint work in the field of academic integrity, this is especially important for the University of Montenegro and the project team that intensively research the issues of academic integrity.

21. 04. 2020.

WORK OF THE PROJECT COORDINATOR PROF. PEKOVIĆ PRESENTED IN THE VIRTUAL CONFERENCE ENAI 2020

Prof. dr Sanja Peković participated in the 6th International Conference Plagiarism Across Europe and Beyond 2020, a prestigioius conference that brought together leading experts dealing with the issues of academic integrit. On April 18, 2020, Prof. Peković presented her paper "What drives students' intention to plagiarise in Montenegro: The moderating role of text matching software", prepared with Jovana Janinović, Dijana Vučković, Rajko Đoković i Marijana Blečić as co-authors.

21. 04. 2020.

WORK OF THE MEMBER OF THE PROJECT TEACM PROF. VUČKOVIĆ PRESENTED WITHIN THE VIRTUAL CONFERENCE ENAI 2020

Prof. dr Dijana Vučković presented her research at the biggest European conference dealing with the issues of academic integrity on April 19. 2020. Within the 6th International Conference Plagiarism Across Europe and Beyond 2020, Prof. Vučković presented her paper "Attitudes towards Cheating Behavior during Assessing Students' Performance: Students' and Teachers' Perspective(s)", prepared with Sanja Peković, Marijana Blečić and Rajka Đoković as co-authors.